英語学習日記 vol1

2021年1月12日(火)

日本語

今日はバイトの面接に麻布十番まで行ってきた。

 

面接時間は5分ぐらいだったけど、受かってるかな?笑

 

これで落ちてたら笑える。

 

応募もいっぱいしたしまぁ満足。

 

ダイエットも頑張っていくぞー

 

English

Today, I went to Azabu Juban for part-time job interview.

 

The interview lasted about 5 minutes, but I wonder if I passed a job?

 

It'll be funny if  I falled an interview with this.

 

I've applied for a job at a company and I'm content today.

 

I'm going to do my best to lose weight.

 

要約

面接時間は5分ぐらいだったけど、受かってるかな?笑

 

これで落ちてたら笑える。

 

Summary

The interview lasted about 5 minutes, but I wonder if I passed a job?

 

It'll be funny if  I falled an interview with this.

 

 

英単語

面接 interview

〜かなと思う I wonder if ~

満足する。 satisfied / content / happy

 

参考サイト

「面接がある」「面接を受ける」「面接に受かる/落ちる」は英語で?

1分で覚える「I wonder if 〜」の意味と使い方 - 猫でもわかる 秘密の英語勉強会